Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen op Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Visie en Missie
    • Onderwijs
    • Passend onderwijs
    • Team
    • Bestuur
  • Praktische informatie
    • Schooltijden
    • Vakanties en vrije dagen
    • Ziekmelding en verlof
    • Aanmelden nieuwe leerlingen
    • Peuterochtend
    • Klachtenregeling
    • Schoolgids
    • Kalender
    • Downloads
    • Links
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudervereniging
    • Buitenschoolse opvang
    • Ouderportaal Social Schools
  • Contact
Iedereen is welkom
Individuele Groei
Digitaal leren
Oog voor talent

  • Visie en Missie
  • Onderwijs
  • Passend onderwijs
  • Team
  • Bestuur

Onderwijs

Organisatie van het onderwijs

Ons onderwijs is op maat met behulp van groepsplannen: elke leerkracht deelt zijn groep voor de verschillende vakgebieden in op drie niveaus, en bepaalt voor alle drie de groepen het juiste onderwijsaanbod. Verrijkt en verkort voor leerlingen die meer aankunnen, en met intensievere begeleiding voor kinderen die dat nodig hebben.

Het basisaanbod wordt afgestemd op het gemiddelde niveau van de groep. Extra onderwijstijd wordt gerealiseerd aan de instructietafel: de leerkracht biedt hier volgens planning en groepsplan kinderen met extra onderwijsbehoeften extra instructie aan. In de weekplanning plant de leerkracht deze momenten bewust in.

Een belangrijke voorwaarde om onderwijs op maat te kunnen realiseren is dat kinderen zelfstandig kunnen werken. Al op het Kleuterplein wordt begonnen met omgaan met uitgestelde aandacht en het werken met een weektaak. Dit wordt in de leerjaren daarna steeds verder uitgebouwd.

Uitgangspunt van ons onderwijsaanbod: afstemming

We bieden de kinderen onderwijs op grond van hun onderwijsbehoeften, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen van het kind. We verzamelen daartoe informatie rondom leerlingen (observaties, toetsresultaten, informatie van thuis, evt. informatie van externen etc. ) en gaan vooral uit van de mogelijkheden van het kind: wat heeft het kind nodig om bepaalde doelen te bereiken en welke aanpak heeft een positief effect (handelingsgericht).

Handelingsgericht werken

  1. De onderwijsbehoeften van leerlingen staan centraal. Wat heeft een leerling nodig om een bepaald doel te behalen? Deze onderwijsbehoeften leggen we vast in het groepsoverzicht.

  2. Afstemming en wisselwerking: Het gaat om deze leerling in deze groep, bij deze leerkracht, op deze school en van deze ouders.

  3. Het formuleren van bevorderende factoren voor de ontwikkeling van het kind is van groot belang. Naast belemmerende factoren zijn deze nodig om de situatie te begrijpen, ambitieuze doelen te stellen en om een succesvol plan van aanpak te maken en uit te voeren.

  4. Leerkrachten, leerlingen, ouders, interne en externe begeleider werken samen om een effectieve aanpak te realiseren. Samen analyseren zij de situatie en zoeken zij naar oplossingen.

De ondersteuningsstructuur

We volgen de ontwikkeling van onze leerlingen aan de hand van methode toetsen, observaties en het Cito leerling volgsysteem. Wanneer een leerling uitvalt op een methode gebonden toets, biedt de leerkracht hulp op maat aan vanuit het groepsplan.


Snel naar

Schoolgids

Missie en Visie

Hoe meld ik mijn kind aan?

Schoolkalender

Onze school Visie en Missie Onderwijs Passend onderwijs Team Bestuur
Praktische informatie Schooltijden Vakanties en vrije dagen Ziekmelding en verlof Aanmelden nieuwe leerlingen Peuterochtend Klachtenregeling Schoolgids Kalender Downloads Links
Ouders Medezeggenschapsraad Oudervereniging Buitenschoolse opvang Ouderportaal Social Schools
Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools